Hoya
HOYA VISION
Via Nomads agency hebben wij de opdracht gekregen om een full service campagne te produceren voor Hoya Vision, een brillen- en glazenspecialist. Onder het motto “het juiste gereedschappen voor het juiste zicht”, hebben we verschillende assets mogen ontwikkelen: een variatie aan sfeerbeelden, top view environmental portraits en een campagne video.
Services: Productie | Film/videography | Creative production

Gespecialiseerde beroepen
Om duidelijk te laten zien dat de lenzen geoptimaliseerd zijn om mee te werken, hebben we verschillende specialistische beroepen uitgebeeld. Een architect, illustrator, plantenwinkel eigenaar en een luthier. Vier specialistische beroepen, waar precisie en dus goed zicht voor nodig is.

Top view
De lenzen van Hoya Vision geven een breder gezichtsveld, helderheid en comfort voor dichtbij en op middellange afstand. Om dit duidelijk aan te tonen, hebben we deze middellange afstand van bovenaf gefotografeerd. In het Sieraad in Amsterdam hebben we een pop-up architectenbureau gecreëerd en deze van bovenaf gefotografeerd en gefilmd.

De styling
Specialistische beroepen hebben specialistische tools. Het vinden van deze tools voor de opbouw van deze set was een leuke uitdaging. Het beroep van een luthier was bij ons nog niet bekend, dus echte luthier tools vinden was niet vanzelfsprekend. Uiteindelijk hebben we de tools van een echte luthier geleend voor deze shoot. Ook de tekeningen van de architect zijn niet zomaar voor deze shoot gemaakt, maar het zijn echte schetsen van huizen. Het uiteindelijk resultaat was precies waar we naar zochten!
Dit was de eerste keer dat we een set-design voor een architectenbureau hebben mogen ontwikkelen. We hebben de camera met een truss rig op hoge afstand gemonteerd voor het topshot. De set moest daarom ook groot en wijd opgebouwd worden, met voldoende meubels en decor om het een echt kantoor te laten lijken.
Credits